2012. október 20.

Az Alkonyat Kellan Lutz-a: A jófiú, aki úgy néz ki, akár egy félisten

A DuJour cikkének fordítása következik, amelyben Kellannek egy eddig nem ismert oldalát is megláthatjuk:

"Egyszer nyerek majd egy Oscart, de nem sürgős!"

Kellan Lutz nemrég tért vissza egy Dél-Franciaországban, St. Tropez-n töltött kiruccanásról. Olyan út volt ez, amelyen minden megvolt, ami egy átlagos celeb nyaralásán: jacht, napozás, gyönyörűszép női partner (barátnője az ausztrál színésznő, Sharni Vinson). Kellan Lutz azonban következő útja miatt még izgatottabb: családja farmjára készül ugyanis Iowába.
- Nagyon örülök, hogy ott van nekünk nagyszüleim farmja. - mondja. - Kicsomagolok, elteszem a telefonom, és felülök egy traktorra. Vannak malacaink is - hatalmasak. Én itatom meg őket, aztán teljesen összesaraznak. Imádom őket!

Jó hallani, hogy Lutz a hétköznapi életben is örömét leli, tekintettel arra, hogy filmsztárhoz méltó mesés élete van. A színész azonban azonnal megerősíti, hogy nem hagyja, hogy elszálljon a sikertől.
- Nem úgy megyek haza, mintha én lennék a világ isteni ajándéka vagy ilyenek. Én még mindig Kellan vagyok. - mondja. - És annyira hálás vagyok minden lehetőségért, amit eddig kaptam.

Most azonban sokkal inkább el kell töprengenie azon, milyen lehetőségek is voltak ezek, mint bármikor korábban. Novemberben jelenik meg ugyanis a mozikban az Alkonyat utolsó része, amely által véget ér a sorozat, amely karrierjét útjára indította, és hűséges Alkonyat-rajongók garmadát állította mellé. 
- Tényleg keserédes érzés - mondja. - Olyan, mint amikor középiskola végén készen álltam az érettségire.

Mióta az első filmet bemutatták 2008-ban, Lutzot leginkább nagydarab aranybarna szemű vámpír karaktereként, Edward Cullen bátyjaként, Emmett Cullenként ismerik. Volt néhány másik szerepe is, - játszott a 90210-ben, Poszeidónként láthattuk a 2011-es fantasyben, a Halhatatlanokban, - most azonban, hogy az Alkonyatos kötelezettségek véget érnek, Kellan lelkesen lép ki a mellékszereplő szerepéből. És úgy tűnik, jó úton jár.

Az észak-dakotai születésű színész nemrég fejezte be a Tarzan forgatását, amely az 1932-es eredeti, Tarzan, a majomember című film számítógépanimációs feldolgozása. 
- Csodálatos volt - mondja. - Hálás vagyok, hogy eljátszhattam Tarzant. Ez egy hihetetlenül legendás szerep. 
(Lutz Tarzanja jövőre látható a mozikban.)

***

Ami Lutzot, az embert illeti, hihetetlenül jóképű, vakító kék szemeivel, tökéletesen kidolgozott állkapcsával - teljesen érthető, miért olvadoznak miatta a tizenéves lányok. 185 centi magas és izmos, de azért nem egy félelmetes alkat. Akárha modellnek született volna - és volt is: egy időben a Calvin Klein és a Abercrombie & Fitch modellje is - bár soha nem gondolta volna, hogy élete ebbe az irányba visz majd.

Hat fiú és egy lánytestvérével együtt Lutz városról városra költözve töltötte gyerekkorát: először Észak-Dakotában (itt is született), majd Iowában, aztán Denverben. Családja végül Arizonában telepedett le, ahol édesanyja és néhány testvére még ma is élnek. Önjelölt tudósként Lutz Orange megyébe, Kaliforniába ment egyetemre, hogy közelebb legyen édesapjához, aki Los Angelesben élt. Vegyészmérnökként tanult a Chapman Egyetemen, itt került képbe a színészet. Amikor elkezdtek megjelenni a színész munkák, Kellan otthagyta az iskolát, de azért máig rajong a tudományokért. Ahogy ő mondja, a kémia "élete legnagyobb szenvedélye". 

Amikor megkérdeztük, mely két találmányán dolgozik, - amelyekről nem mondhat el semmit - azonnal önvédelembe kezdett:
- Igazából azért repültem haza Arizonába, hogy megépítsem [a találmányomat], egy tudós ismerősömmel, akinek ott van saját laboratóriuma. Volt vagy 50 fok, a légkondi meg tönkrement, én meg a 200 fokos sütővel dolgoztam, de azért ez a labormunka jó dolog. Különösen, hogy nem áll az ember feje felett egy tanár, aki megmondja, mit tegyen - hadarja izgatottan egy szuszra.

- Sokat tudok a kémiai reakciókról, de érdekes látni, ahogy az ember két vegyületet összekever, és ennek hatására hő termelődik. Már poliuretánt is készítettem.
- Poliuretánt?
- Olyan anyag, amiből azok a kicsi tömör gumilabdák is készülnek. - mondja tárgyilagos egyszerűséggel.

- Nagyszerű, hogy a színészet pénzt és teret biztosít számomra, hogy jótékonykodhassak és a saját találmányaimat is megalkothassam, és kifizethessem a szabadalmaztatási eljárást. Az ügyvédek sokba kerülnek ám!

Látván Lutz lelkesedését, hogy megitathatja a malacokat és azt a könnyedséget, amellyel a tudományról beszél, elmondhatjuk, hogy Lutz nem egy szokványos hollywoodi figura, ráadásul ambiciózus is. Találmányain kívül más céljai is vannak. Például anyukájának szeretne vásárolni egy rózsaszín kabriót, amire mindig is vágyott, szeretne egy akcióhős szerepet (MacGyverhez hasonlót vagy valami gyerekkori hősét alakítani), és Oscar-díjat is szeretne nyerni.

- Életem hátralévő részében színészkedni szeretnék. - mondja. - Egyszer nyerek majd egy Oscart, de nem sürgős. Nem számít, hogy 50 éves leszek vagy idősebb. Egyszerűen szeretem, amit csinálok.

Ami az Alkonyat közelgő befejezését illeti, Lutz reméli, hogy egész családja - szülei, nagyszülei és hét testvére - el tudnak majd utazni Los Angelesbe a premierre. 
- Számukra ez óriási dolog. Már amikor a Gazdagok és szépekben szerepeltem [2004-ben] - és nagyon rossz voltam - már akkor azt mondták, hogy "Istenem, az unokám egy TV-sorozatban szerepel!" - mondja, hozzátéve - Ez egy nagyon különleges pillanat az életemben. Szeretném, ha azok is átélhetnék ezt velem együtt, akik a legtöbbet jelentik számomra. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése